Sunday, April 17, 2016

Semangat memburu sebarau aka hampala

Aku belum ada lagi lesen sebarau..teringin sangat-sangat nak rasa tarikan sebarau ni. Setelah gagal misi memburu sebarau yg pertama dgn member2, aku tekad untuk misi lone ranger. Dengan sedikit maklumat yang aku dapat, ada yang bagi tau di sungai Kuala Nerang pun ada spesis ni..

Dengan demikian, setiap minggu aku turun kesana mecari sebarau.. Sah !! mmg ada sebarau di situ.. namun sebarau di situ susah sangat nak mkn spoon dan gewang..sekadar bermainkejar mengejar..sampai tepi dia u-turn..

Aku kongsikan port2 yg aku terjah di Kuala Nerang , Sik, Sedim dan Kuala Ketil tu untuk dikongsi bersama:
sg pedu di Kuala Nerang, jln masuk ke kg tanjung

sg pedu, dekat dgn taman permainan Pekan Kuala Nerang

Kg Rambutan, Kuala Nerang

Kg Rambutan, Kuala Nerang

sang merah hitam, sahabat setia aku..x pernah meragam walaupun di bawa ke mana-mana, alhamdulillah

tgh syok cast sebarau..strike !! ingatkan dah dpt lesen..rupa-rupanya sang haruan

haruan yang sambag minnow aku

close-up

sg chepir, sik.. bbrp kali misscall

sg chepir

sg chepir

sg chepir

sg sedim..no strike. siri jelajah dgn Abu n Pitt Walk

sg sedim

bawah jambatan melintasi sg sedim

sg kuala ketil

sg kual aketil

jeram di sg kuala ketil

sg kuala ketil

sg kuala nerang..sebarau mmg frenzy mengejar anak2 ikan dlm reba kayu tuu.. aku cuma dpt melihat shj..

sg kuala nerang

sg kuala nerang..sebarau just chase and u turn..

sg kuala nerang, dkt area kg mani

kg mani

kg  mani..mmg byk ikan tp x layan umpan2 cast aku..

No comments: