Sunday, April 17, 2016

Usaha tangga kejayaan..

Sejak dari bulan Dec 2015 sampai April 2016..aku tiap2 minggu menerjah port2 di sepanjang sungai Kuala Nerang untuk memburu sebarau.. sekali aku strike baby sebarau..tp x dan nak snap photo..dia terlucut dr mata kail dan terus  mengelungsur masuk ke sungai.. Jd la sebagai memori daun pisang..hehehehe..

Aku tak anggap lagi sebagai lesen.. tp at least dia menyuntik kembali semangat baru untuk aku..

Namun pada suatu hari..selepas kecewa menjelajah di sepanjang sg kuala nerang, aku mula bergerak ke arah bawah lagi sbb bahagian hulu paras air sungai telah meningkat disebabkan pelepasan air dr empangan pedu untukmusim penanaman padi 2016. Bila air byk, susah la sikit nak memburu sebarau sbb kawasannya jd semakin luas..

Sampai suatu tempat aku ternampak satu spot yang agak simple tetapi terdapat ciri2 kesukaan sebarau. Apa lg, aku park moto aku tepi jalan, aku terus turun tebing yang tinngi untuk sampai ke carok yg airnya mengalir tenang tp berjeram tuu..

Aku guna spoon jenama Tok Wan 7gm.. sekali aku lempar..terus ada sambaran kasar dr dalam air.. STRIKEEEE !!!!..akhirnya aku dapat lesen. Aku senyum sorang2 di tebing sungai..

Puas tak terhingga..akhirnya usaha aku berbaloi juga. Thank you Allah..







1 comment:

Anonymous said...

Boleh join brader x? Sy dok p sg kt pedu. Tapi mcm dlm blog abg ckp la, frenzy kemain... Tapi bila casting, xmenyambar pn. Kejar umpan pastu wt uturn...boleh wasap sy. 019-427 1430